تکنولوژی موتور براشلس در ساخت چرخ اسکوتر برقی

فهرست مطالب

تکنولوژی موتور براشلس

تکنولوژی سلاخت چرخ اسکوتر برقی و موتور براشلس چگونه است ؟ موتور اسکوتر برقی که برای حرکت اسکوتر استفاده می‌شود. در موتورهای اسکوتر برقی از تکنولوژی موتورهای سه فاز استفاده شده است. دارای سه سیم پیچ جدا می‌باشد و بخاطر همین تکنولوژی دارای قدرت بسیار زیادی می‌باشد برای همین می‌تواند وزن زیاد تا ۱۲۰ کیلو گرم را حرکت دهد.

سنسور شمارش دور موتور

در این موتورها سه عدد سنسور وجود دارد که تعداد دور موتورها را با هم کنترل خواهد کرد. با این سنسورها که تعداد دور حرکت گردش موتور را به مادربرد اسکوتر منتقل می‌نماید، اسکوتر بصورت مستقیم حرکت می‌کند. در صورتی که این سنسور درست عمل نکند اسکوتر بصورت مستقیم حرکت نمی‌کند.

چگونه چرخ های اسکوتر حرکت می‌کند؟

همانطور که گفتیم موتور یا چرخ اسکوتر دارای سه سیم پیچ مجزا می‌باشد که با استفاده از ژیروسکوپ‌های روی برد دستور حرکت می‌گیرد. اگر اتصالی در چرخ‌ها ایجاد گردد چرخ‌های اسکوتر به صورت نا منظم حرکت می‌کند. چرخ در اسکوتر برقی یک نیروی محرکه است که کار حرکت را انجام می دهد که به آنها مولد میروی محرکه اسکوتر برقی می گویند. چرخ یکی از حساس ترین قطعات در اسکوتر برقی است چرا که در صورت خرابی چرخ ها، اگرچه اسکوتر روشن می شود ولی یک نا هماهنگی میان اجزا رخ می دهد که موجب خاموش شدن مجدد اسکوتر برقی می باشد.

انواع چرخ یا موتور اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی دارای تنوع زیادی هستند. بر اساس همین تنوع سایز بندی و شکل کلی چرخ‌ها یا همان موتور آن با هم فرق دارد. چرخ‌های سایز ۶.۵ اینچ قالباً یک اندازه بوده و تا حدود زیادی به اسکوترهای دیگر می‌خورند. سایز ۸.۵ اینچ اسکوترها نیز شبیه هم هستند. اما اسکوترهای ۱۰ اینچ چرخ‌های متفاوتی دارند و لاستیک‌های بادی آنها با هم اختلاف سایز دارد. یکسری اسکوتر داریم با چرخ های پهن که بادی نیستند و موتور آن نیز از توان بیشتری در مقایسه با سایر اسکوترها برخوردار است.

آیا موتور اسکوترها قابل تعمیر است؟

موتورهای اسکوتر دارای سیم پیچ هستند. اما خرابی آن معمولاً از سیم پیچ نیست و قابل تعمیر است. این موتورها از نوع براشلس می‌باشد و دارای هسته سیم پیچ و آهنربا می‌باشد. آهنربای به کار برده شده در این چرخ‌ها بسیار قوی می‌باشد. خرابی این موتورها بیشتر از بلبرینگ داخل چرخ می‌باشد. تعمیر این چرخ‌ها خیلی کار دشواری نیست.

جنس چرخ اسکوتر برقی از چیست؟

جنس چرخ های اسکوتر برقی از مواد مخنلف و متفاوتی تشکیل شده است که متناسب با اندازه اسکوتر می باشند. موتور هایی که در اسکوتر برقی وجود دارند از جنس براشلس هستند که آنها نیز در سایز های مختلف تولید می شوند. موتورها دارای سه سیم مجزا و سه سنسور هستند که کار آنها اطلاع از وضعیت فعلی موتور است.
تکنولوژی سلاخت چرخ اسکوتر برقی 

[njwa_button id=”28711″]

برای ارتباط با کارشناسان ساپتک سیتی و دریافت مشاوره می توانید از طریق دکمه های تماس یا واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

[njwa_button id=”28711″]

[elfsight_click_to_call id=”1″]

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت

نحوه ارتباط
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .